Door een sterk veranderende en digitale wereld neemt het onveiligheidsgevoel toe. De concrete kans op diefstal stijgt.
Door een sterk veranderende en digitale wereld neemt het onveiligheidsgevoel toe. De concrete kans op diefstal, vandalisme, terrorisme of cybercriminaliteit stijgt.
Iedereen moet zich veilig voelen, altijd en overal. Thuis, op het werk, op publieke plaatsen of onderweg. Dat is een basisrecht. Een voorwaarde om goed te functioneren.
Er is een incident: een inbreker, een rookontwikkeling, een persoon die onnodig toegang krijgt tot jouw gebouw.
Je centrale gaat in alarm en dan heb jij de keuze. Ofwel gaat deze incidentenmelding via een bericht naar de vooraf ingestelde personen. Ofwel gaat de melding naar een alarmcentrale of meldkamer.
Deze dienst verzamelt, registreert, beoordeelt en behandelt deze storingsmeldingen. Zij zorgen dat de nodige hulpdiensten ter plaatse kunnen komen op de snelst mogelijke tijd. Dit is het echt het kloppend hart van de ondersteunde diensten. Van politie tot ziekenwagen tot brandweerinterventie.
De meldkamer heeft een extra functie. De operatoren checken jouw systeem op ieder tijdstip. Elektriciteitspanne, een brandmelding, checken of de telefoon het wel doet … Jij kan op jouw beide oren slapen.
Het team is dag en nacht paraat om in te grijpen. Doelgerichte acties en een nauwe samenwerking met hulpdiensten zijn hun troeven. Tijdens crisismomenten sta je er het liefst niet alleen voor. Elke seconde telt. Een zeer korte responstijd is van toepassing.
Thuis wil jij je altijd veilig voelen. Daarom is het belangrijk dat je woning maximaal beveiligd is, zodat ongewenst bezoek bij jou geen kans krijgt. Ga dan ook voor maximale veiligheid bij je thuis met de Safety Checklist van Skard!